Известие

Collapse
No announcement yet.

Сваляне на инжекторите на TwinSpark за диагностика/почистване/замяна

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Сваляне на инжекторите на TwinSpark за диагностика/почистване/замяна

    Реших и тази работа да я свърша, за да съм спокоен и уверен в коректната им работа. Упражнението не е никак сложно.

    - Разкачат се буксите на 4-те инжектора и на вариатора с помощта на макетно ножче или тънка плоска отвертка:



    - След като ги разкачим наместваме телчетата на буксите, за да са готови за по-нататъчен монтаж:



    - Внимателно откопчаваме и отделяме на страна кабелния държач:



    - Разкачаме маркучите за постъпващия и обратния бензин:





    - Изваждаме маркучето за вакуумното управление на регулатора на налягането на бензина в рейката:



    - Отвиваме двата болта, които държат рейката с помощта на Торкс Т30:





    - Изваждаме рейката с дърпане нагоре:



    - Изваждаме инжекторите от рейката. Готови са за ултразвуково почистване и диагностика на стенд:







    - Използвах момента да си боядисам ръждясалата скоба на регулатора на налягането с цинков спрей:





    За съжаление нямам снимки от процедурата по почистването и стенда, но резултата е много добър. Правят перфектна мъгла, имат си идеална херметичност и работят идеално до 17000 оборота. Демек - спокоен съм вече, че нямам драми с дюзите.

    - Сглобяваме всичко по обратния ред:



    Време е за едно малко тестче преди запалването, което не е задължително:
    Намираме релето за бензиновата помпа и му махаме капачето за малко:





    Докато е бучнато на мястото си, натискаме контакта, за да включи помпата. Така рейката се пълни с бензин и е необходимо по-малко въртене после при старта. Другата идея на упражнението е да се огледа за течове на бензин от маркучите, или от регулатора на налягането (защото аз го свалих и него):



    Ако всичко е наред сглобяваме реленцето и кутията и въртим стартера смело.

    Успех!
    Alfa Romeo GTV 2.0 16V Twin Spark 150hp
    Alfa Romeo 159 2.4 20V JTDm Q-Tronic 200hp

  • #2
    Браво! Поредната нагледна и полезна тема!
    Да попитам имаше ли проблем или беше профилактична намесата? И проверката за теове няма ли да стане при подаване на контакт...т.е. да се избегне отварянето на релето?

    Comment


    • #3
      колега, само един въпрос. не си ли обърнал телчетата на буксите на инжекторите. виж на вариатора буксата как цялата част на телчето минава над дупката на буксата. така като го натиснеш там с пръст надолу , двете страници на телчето се отварят навън и освобождават щифтовете и вече може да издърпаш буксата навън.
      точка

      Comment


      • #4
        Първоначално публикувано от _power_ Покажи съобщение
        Браво! Поредната нагледна и полезна тема!
        Да попитам имаше ли проблем или беше профилактична намесата? И проверката за теове няма ли да стане при подаване на контакт...т.е. да се избегне отварянето на релето?
        Забелязал съм, че като подадеш на контакт, бензиновата помпа работи за много малко време. Незнам дали това време е достатъчно да напълни рейката преди и след регулатора. Това кратко време не е достатъчно и за оглед за течове. Така че аз си го проверих така. Другия вариант е да запалиш и да отидеш да гледаш какво се случва, ама ще си повъртиш повечко, най-вероятно

        ---------- Post added at 13:14 ---------- Previous post was at 13:12 ----------

        Първоначално публикувано от kolev Покажи съобщение
        колега, само един въпрос. не си ли обърнал телчетата на буксите на инжекторите. виж на вариатора буксата как цялата част на телчето минава над дупката на буксата. така като го натиснеш там с пръст надолу , двете страници на телчето се отварят навън и освобождават щифтовете и вече може да издърпаш буксата навън.
        Всичко беше профилактично. Днес навъртях към 40км. на колата и няма особена разлика във вървенето. Сякаш се поотпуши малко, но то май е в главата ми

        А телчетата на буксите не съм ги обърнал. Точно така са си. Те са същите като на бобините при CF1. За да изкараш буксата на вариатора е необходимо с пръст да натиснеш телчето надолу и то освобождава. А при бобините и при дюзите е необходимо да махнеш нацяло телчето, за да освободи буксата

        ---------- Post added at 13:17 ---------- Previous post was at 13:14 ----------

        Държа да отбележа, че след ултразвуковата вана падна част от боята (черната) на дюзите. Личи си дори на една от снимките. Видях че отдолу е метал, който даже леко бе започнал да корозира. Облепих пластмасите с хартиено тиксо, свалих колкото мога от олюспената боя и ги пръснах със спрей черен мат. Така дюзите са напълно рефрешнати и изглеждат като нови!
        Last edited by b_angelov; d.m.y г., 18:28.
        Alfa Romeo GTV 2.0 16V Twin Spark 150hp
        Alfa Romeo 159 2.4 20V JTDm Q-Tronic 200hp

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от b_angelov Покажи съобщение
          Забелязал съм, че като подадеш на контакт, бензиновата помпа работи за много малко време. Незнам дали това време е достатъчно да напълни рейката преди и след регулатора. Това кратко време не е достатъчно и за оглед за течове. Така че аз си го проверих така. Другия вариянт е да запалиш и да отидеш да гледаш какво се случва, ама ще си повъртиш повечко, най-вероятно

          ---------- Post added at 13:14 ---------- Previous post was at 13:12 ----------



          Всичко беше профилактично. Днес навъртях към 40км. на колата и няма особена разлика във вървенето. Сякаш се поотпуши малко, но то май е в главата ми

          А телчетата на буксите не съм ги обърнал. Точно така са си. Те са същите като на бобините при CF1. За да изкараш буксата на вариатора е необходимо с пръст да натиснеш телчето надолу и то освобождава. А при бобините и при дюзите е необходимо да махнеш нацяло телчето, за да освободи буксата

          ---------- Post added at 13:17 ---------- Previous post was at 13:14 ----------

          Държа да отбележа, че след ултразвуковата вана падна част от боята (черната) на дюзите. Личи си дори на една от снимките. Видях че отдолу е метал, който даже леко бе започнал да корозира. Облепих пластмасите с хартиено тиксо, свалих колкото мога от олюспената боя и ги пръснах със спрей черен мат. Така дюзите са напълно рефрешнати и изглеждат като нови!
          Полезнo щеше да снимаш в макро режим дупката на дюзите преди/след За манящината ти евала!

          Comment


          • #6
            За пореден път - Браво. Само едно коментарче от мен - много мръсен тоя двигател бе, да го беше поне малко позачистил за снимките, а не да се излагаш тука пред колегите...

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от _power_ Покажи съобщение
              Полезнo щеше да снимаш в макро режим дупката на дюзите преди/след За манящината ти евала!
              Такива неща ще ги казвате по-отрано. Немога да се сещам за всичко.
              Иначе като се загледах - в самата метална игла на дюзата не намирам видима разлика преди/след, но в жълтата пластмаса, която е в колекторите - виждам. И четерите бяха в едно черно... подобно на нагар. Предполагам, че може да се дължи на наслоени маслени пари от сепаратора, преди да го почистя. След процедурата чернилката я няма. Само пластмасата е един тон по-тъмно жълто.

              Първоначално публикувано от badmadafaka Покажи съобщение
              За пореден път - Браво. Само едно коментарче от мен - много мръсен тоя двигател бе, да го беше поне малко позачистил за снимките, а не да се излагаш тука пред колегите...
              Кво ти пука, важното е да върви там наравно с гоУфовете, пък че е омазан в масла и тече като лейка не е важно. Аз се возя в купето, не в коша.
              Last edited by b_angelov; d.m.y г., 18:31.
              Alfa Romeo GTV 2.0 16V Twin Spark 150hp
              Alfa Romeo 159 2.4 20V JTDm Q-Tronic 200hp

              Comment

              Working...
              X